LG Sakers

Brand Renewal System

Glow-up Project

Small but agile and Refines

Succession of Strength

Overview

LG Sakers는 1997년 창단한지 올해로 24년된 한국에서 가장 인기있는 프로농구팀입니다. 충성도가 높은 클럽의 상징을 바꾸는 것은 그 자체로 도전이었습니다. 기존 심볼은 정교한 그래픽 요소와 동작을 통해 Sakers의 생생한 표현을 하고 있으나 농구단 특유의 강렬한 이미지를 전달하지 못했습니다. 또한 다양한 디자인 응용 프로그램에 적용하기에 적합하지 않습니다. 디자인의 시작은 기존의 시각적 자산인 Saker를 재구축하는 것이었습니다. 독수리와 달리 Saker는 작은 신체 움직임, 민첩성, 화려하지는 않지만 세련된 느낌이 있습니다. 이 느낌을 농구의 카리스마 있고 강력하며 빠른 이미지와 함께 보완했습니다. 가장 고려된 부분은 디자인의 복잡성을 낮춤으로써 명확성과 적용성을 높이는 것며, 동시에 카리스마 있고 빠르며 파워풀 한 농구팀의 모습을 표현하려 했습니다. 또한 미래 고객의 디자인 키워드는 공감, 다양성의 디지털 시장입니다. LG Sakers의 연고지인 창원의 특성을 고려한 2차 로고를 개발하여 지역 팬들과의 공감대를 형성 하고자 했습니다.

LG Sakers is the most popular professional basketball team in Korea, founded in 1997 and is 24 years old. Changing the emblem of a loyal club was a challenge in itself. Existing symbols express the vivid expression of Sakers through elaborate graphic elements and movements, but they did not convey the strong image unique to the basketball team. It is also not suitable for application in a variety of design applications. The beginning of the design was to rebuild Saker, an existing visual asset. Unlike the eagle, the Saker has little body movements, agility, and a sense of sophistication, though not flashy. This feeling is complemented by the charismatic, powerful and fast image of basketball. The most considered part was to increase clarity and applicability by reducing the complexity of the design, while at the same time trying to express the appearance of a charismatic, fast and powerful basketball team. In addition, the design keywords of future customers are empathy, diversity and digital markets. We developed a secondary logo that takes into account the characteristics of Changwon, the home of LG Sakers, to build a consensus with local fans.

see more

Process

1

Objective

변화하는 디지털환경과 확대되는 새로운 팬문화에 대응

Responding to the changing digital environment and expanding new fan culture

기존의 대출 업무에서 확장된 종합 금융의 모습으로의 발전된 이미지를 충족하기 위한 개발 가이드

Development guide to meet the developed image from the existing loan business to the form of expanded comprehensive finance

2

Define & Discover

Sakers의 형태에 대한 재정립과 트랜디한 스타일 탐구

Redefining the shape of Sakers and exploring trendy styles

Sakers의 생태적 특징을 살펴 가장 최적화되며 최소화한 요소와 포인트 발굴

Discover the most optimized and minimized elements and points by examining the ecological characteristics of Sakers

3

Approach

새로운 구단의 상징물

The symbol of the new club

기존 형태의 단계별 단순화, 새로운 주제의 시각적 단순화와 2차 로고의 표현수위 

Simplification of existing forms by step, visual simplification of new topics, and level of expression of secondary logos

4

Design Concept

카리스마와 강력한 힘, 그리고 스피드

‘Charisma’, ‘Powerful’, ’Fast’

형태적 표현요소를 최소화하고, 이를 통해 간결하며 강력한 힘과 개성을 표출

Minimizing the elements of form expression and expressing concise and powerful power and individuality

Objective

창단 후 소폭의 변화를 통해 기존의 시각적 자산을 충분히 구축한 상태지만 적용성이 떨어지고, 복잡한 표현에 따른 시각적 임팩트가 약해짐에 따라 세이커스 고유의 특징을 보완하며 적용성을 높임과 동시에 가독성 및 카리스마 있는 이미지 강화를 통한 젊고 강한 이미지를 살린 이미지로의 변화를 꾀하였습니다.   

Although the existing visual assets have been sufficiently built through slight changes after the foundation, the applicability is poor, and as the visual impact due to complex expressions weakens, the unique characteristics of Sakers are supplemented and the applicability is improved, while the readability and charisma We tried to change the image to a young, strong and strong image through image reinforcement.

Define & Discover

Sakers는 작지만 날렵하고, 화려하진 않지만

정제되어 있는 이미지를 가지고 있습니다. 

Sakers is small but agile,

not flashy but has a refined image.

Approach

기존 로고의 조합 방식은 매우 복잡합니다. 그리고 로고의 복잡성은 적용성을 떨어뜨립니다. 오버랩되는 요소와 각 요소를 표현한 그래픽의 정도는 복잡도를 증가시킵니다. 이러한 점은 실제 Saker라는 주제를 잘 살리지 못하며, 매체에 적용하기 어려운 상황이 발생하기도 합니다. 

기존 디자인은 독수리를 닮은 형태와 사실적인 형태의 복잡한 디자인입니다. Sakers의 특징을 살리면서도 격렬한 농구 경기의 특성에 맞게 스피디하며 날렵한 컨셉의 디자인 변경이 필요하게 되었습니다. 

구체적인 형태에서 요소 하나하나를 생략해 보면서 Sakers를 표현할 수 있는 최소한의 요소까지 점검해 보았습니다. 

The combination of existing logos is very complicated. And complexity makes it less applicable. The overlapping elements and the degree of graphic representation of each element increase the complexity. These points do not make good use of the subject of Saker, and a difficult situation arises when applied to the application.

Existing designs are complex designs that resemble eagles and realistic shapes. There was a need for a speedy and sleek design that fits the characteristics of a fierce basketball game while taking advantage of the characteristics of Sakers.

By deleting each element from the concrete form, we checked the minimum elements that can express Sakers.

existing Logo Detail

Ideation

Strategy

구체적이고, 설명적인 전통적 접근 방법에서 심플하며 절제된 표현으로 심볼의 변화를 꾀하면서 새로운 매체에 대한 적극적 대처를 위한 형태의 간결함과 임팩트를 주며 동시에 팬과의 연결성을 통한 강한 유대감을 도모하고자 했습니다. 또한, 좀 더 자율성이 높은 디자인 시스템의 체계를 통해 LG 세이커스 이미지의 명확한 전달과 효율성에 중점을 두었습니다. 

While trying to change the symbol from a specific, explanatory traditional approach to a simple and restrained expression, we tried to give a form of conciseness and impact to actively cope with new media, while at the same time promoting a strong bond through connection with fans. In addition, through a more autonomous design system, the focus is on the clear transmission and efficiency of the LG Sakers image.

LG SAKERS BI Design Dev.

Client: LG Sports, HS AD

Co-work: B Major

 

© 2021 studio lajah

We help create

visualization and clarify

moments of change

and people’s thoughts.

© 2021 studio lajah. All rights reserved.